Skupština opštine Mladenovac donela je ODLUKU O USTANOVLjENjU IZLOŽBE AUTOMOBILA SA VAZDUŠNIM HLAĐENjEM MOTORA KAO STALNE MANIFESTACIJE OPŠTINE MLADENOVAC.
Vazduhom hlađena strast - Mladenovac
VW Bube - Bubijada
Inače, istorija ovog, po mnogima najboljeg automobila svih vremena , počinje tridesetih godina prošlog veka u Nemačkoj. Svet je tresla teška ekonomska kriza, a Nemačka se pripremala za rat. U tom periodu, zarad propagande i socijalnog mira, Adolf Hitler je naredio razvoj tzv. narodnog automobila odakle je fabrika i dobila ime (Volkswagen). Posao je 1933. godine dodeljen firmi NSU koja se u to doba bavila isključivo proizvodnjom motocikala, a za dizajn i konstrukciju prvog nemačkog narodnog automobila zadužen je dr. Ferdinand Porsche.
Po završetku II sv. rata, razorenoj Nemačkoj se morao dati ekonomski podstrek, a logično rešenje je bilo oživljavanje auto industrije i 1945. godine kreće masovna proizvodnja vojnog modela VW 51 prilagođenog civilnoj upotrebi. Motor od 1.131 cm3 i 25KS je važio za nepoderiv (što je maltene i bio). Proizvodnja je rasla sa godinama, a automobil je svakim danom postajao sve harizmatičniji. Zahvaljujući simpatičnom izgledu, postepeno se uvlačio pod kožu kupaca kojih je bilo sve više. Osim u domovini, svoju najveću popularnost buba je doživela u SAD-u, i to šezdesetih godina. Automobil su jednako voleli i nezaposleni i milioneri, i rudari i direktori, kao i mladi i stari. Hipici su bubu doživljavali kao vlastiti simbol, pa se na ulicama moglo videti na hiljade primeraka obojenih u najluđe boje, prošaranih cvećem i znakovima mira.